Zaterdag 15 September 2018 – Van Voegtlinshofen naar Munster.

15 september 2018 - Munster, Frankrijk

Lieve familie en vrienden.

Wanneer we ’s morgens wakker worden bij de wijnboer, dan kijken we uit over het Rijndal. We ontbijten en vertrekken al vroeg. We rijden eerst terug naar Ribeauvillé, het stadje waar we 2 dagen geleden stonden. We hebben gelezen, dat hier in het bos de grootste Mammoetboom van Europa staat. En het lijkt ons wel leuk toe om die te zien. Thea heeft de coördinaten van de boom gevonden. Eerst rijden we een smal bosweggetje omhoog, maar het pad  wordt zo smal, dat we niet verder durven te gaan. We parkeren en gaan lopend verder. Volgens onze GPS lopen we er op 30 meter voorbij, maar we zien geen extreem hoge boom. Alle bomen zijn hier heel hoog en dan is het verschil moeilijk te zien. We kunnen niet van het pad af omdat de hellingen naast het pad te steil zijn. Jammer. Dan toch maar naar California toe, waar een heel bos met mammoet bomen is.

We rijden verder over hoge bergen via smalle paswegen door een soort van Alpen landschap. Veel bossen, maar ook veel plekken met prachtig uitzicht. Door dorpjes waar de tijd stil gestaan lijkt te hebben. Wat we wel zien is dat in bijna alle dorpjes de winkels zijn verdwenen. Soms nog een bakker of een tabakswinkel, maar geen enkele kruidenier heeft het overleefd.

In een grotere stad bezoeken we nog even een supermarkt om onze voorraad aan te vullen.

Dan rijden we door naar Munster, de stad bekend van de kaas(jes). We worden ingehaald door wielrenners terwijl we het zelf niet verantwoord vinden om harder te rijden dan 60 Km/Uur. Ze rijden zeker 70 tot 80 Km/Uur. Ik zou dat niet durven. Er zal maar een hond, kat of kip oversteken of een steen op straat liggen….

In Munster vinden we een prachtige camperplek. Dicht bij het centrum, veel ruimte en met douche en toilet.

We lopen nog even Munster in om een stokbroodje te kopen. Het stadje is niet zo leuk als de vele stadjes, die we de afgelopen week hebben gezien.

We bakken steaks en eten er stokbrood bij. En genieten na van deze heerlijke dag.

Liefs,

Thea en Harry