Maandag 8 Juli 2019 – Fietsen in Neustrelitz

8 juli 2019 - Neustrelitz, Duitsland

Wanneer we rond 8:00 wakker worden schijnt het zonnetje alweer tussen de wolken door. Onze buurtjes zitten al buiten te ontbijten. Daar vinden wij het nog iets te fris voor. Wij genieten van ons ontbijt in de camper.
Het lijkt ons lekker weer om een eindje te fietsen. Dus halen we de fietsen van de camper, doen de fietspompen en de tassen erop en vullen onze flessen met water. Eerst rijden we naar de plaatselijke vestiging van Fritz Berger om een nieuwe reserve pomp en terugslagklep te kopen. En daarna terug naar het meer in Neustrelitz. We willen een rondje om het meer fietsen. Maar de route gaat zo ruim om het meer heen, dat we het meer nauwelijks zien.
Ook blijkt er nog een tweede fietsroute te zijn, die bijna hetzelfde bordje gebruikt als de fietsroute, die wij proberen te volgen. En je raadt het al, wij gaan de verkeerde route volgen. Doch hierdoor komen we wel bij een historische teeroven. Hier wordt uitgelegd hoe teer gemaakt werd. Heel leuk om te lezen!
Na een aantal kilometers merken we, dat we niet meer op de juiste route zitten. Met behulp van de GPS zoeken we een weg naar de juiste route weer op. Bij een imbiss aan het water nemen we iets te eten en te drinken. Even later zitten we weer op de juiste route en maken we ons rondje om het meer compleet.
Terug bij de camper hebben we iets meer dan 35 Km gefietst. En dan is het best lekker om fijn in de camper te kunnen zitten!