Donderdag 10 Oktober 2019 – Van Monchique naar Silves.

10 oktober 2019 - Silves, Portugal

Ook vanmorgen schijnt de zon alweer vroeg de camper binnen. Het is er al lekker warm, als we ons bed verlaten. Na een paar koppen koffie en een smoothie pakken we onze spullen in en zetten alles weer vast.
We rijden naar Alferce om te kijken of daar nog plek is op de camperplek aldaar. Dat is er niet, maar we kunnen er wel lozen en tappen.
Vervolgens rijden we naar de stad Silves. We gaan op 1 van de drie camperplekken in deze stad staan. Het blijkt een plek te zijn, waar hoofdzakelijk Nederlanders staan, die daar enkelen maanden in de winter blijven staan. De hele dag staan of zitten ze met elkaar te praten en met een zodanig volume, dat je al hun gesprekken kunt verstaan. De buurvrouw (80 jaar) van verderop komt ons vertellen, dat ze hier al jaren komen en verteld ons alles over iedereen, die hier verder staat. Grappig is dat ze het allemaal maar niets vindt hier, want iedereen bemoeit zich met iedereen. Bij de vraag, waarom ze dan hier blijft, krijgen we geen duidelijk antwoord. Het lijkt wel de ‘Pooksbelten’ hier.
Wij maken er een rustige dag van. We kunnen hier gebruik maken van een wasmachine en een wasdroger en doen onze was hier.
Harry loopt even naar de Lidl om brood, bier en fruit te kopen. Verder laden we alle batterijen van alles weer op, omdat we hier stroom hebben.
We zitten tot ’s-avonds laat buiten en genieten van de heerlijke temperatuur. Gelukkig gaan de schreeuwende buren eerder naar binnen en kunnen we ook nog even van de redelijke stilte genieten.