Donderdag 3 Mei 2018 – Van Le Teich naar Toulouse.

3 mei 2018 - Toulouse, Frankrijk

Hoi allemaal.

Vandaag besteden we voornamelijk aan reizen. Vanaf onze camperplek rijden we langs de kust naar Arcachon. Dan zuidwaarts naar Dune de Pilat. Dit is de hoogste duin van Europa. Dan zuidwaarts verder naar Mimizan-Plage. Van hier uit rijden we westwaarts het binnenland in. We rijden door een eindeloos landschap van aangeplante dennenbomen. Allemaal keurig in de rij. Hier en daar zijn fabrieken, die de bomen tot pulp vermalen. Misschien voor spaanderplaat en pallets?

Onderweg is er een stuk weg afgesloten, omdat daar een ongeluk is gebeurd. We worden via hele smalle wegen omgeleid. Harry’s stuurmanskunst wordt wel op de proef gesteld. We komen hele grote vrachtwagens tegen en de bermen zijn glad en smal. Gelukkig gaat dit allemaal goed.

Het hoogtepunt van deze dag is het bezoek aan een hele grote supermarkt. We kopen bier, melk en barbecue saus. Altijd weer de vraag of de melk en de barbecue saus wel opkomt.

We rijden door tot een half uurtje voorbij Toulouse en vinden daar een mooie camperplek bij Paul en Arlette.

Liefs,

Thea en Harry