Zondag 5 Mei 2019 – Van Vendreuve-sur-Barse naar Veuvey-sur-Ouche

5 mei 2019 - Veuvey-sur-Ouche, Frankrijk

Ook vandaag zijn we weer op tijd uit bed. Het is stralend weer, maar de thermometer geeft een buitentemperatuur aan van -0,2 graden. Gelukkig is het binnen wel warm.
Harry gaat naar de bakker om een broodje en jetons te kopen. Dat zijn munten waarmee je bij veel camperplekken water kan tappen. Helaas zijn de jetons op bij de bakker. Maar aan de overkant schijnen ze ook te koop te zijn. Daar hebben ze er nog zes en Harry koopt ze allemaal. Ze worden door heel Frankrijk gebruikt en de winkels die ze verkopen zijn niet altijd open. Dus handig om er een paar reserve te hebben.
Na het ontbijt rijden we naar de sanizuil om afvalwater te lozen en vers drinkwater te tappen. Met de eerste jeton dus.
Dan rijden we terug naar het dorp waar we de camping van ‘vroeger’ hopen te vinden. We rijden over zandweggetjes richting Seine. Harry ziet plekken waar het wel geweest zou kunnen zijn, maar de camping is er niet meer. En in 25 jaar kan het ook best een beetje veranderd zijn……..
We rijden zuidwaarts langs de Seine. Via pittoreske dorpjes en smalle weggetjes komen we bij de bron van de Seine. In een grot zien we het water uit de bodem komen. Via een smal beekje zien we de Seine het dal in stromen. Reeds na enige meters komt het eerste zijriviertje er al bij.
We rijden verder door een prachtig landschap. De routeplanner stuurt ons over smalle wegen door slapende dorpjes. Op deze zondagmiddag lijken de dorpjes uitgestorven te zijn.
Thea vindt een mooie camperplek langs het kanaal in Veuvey-sur-Ouche. 3 plekken met bij iedere plek een eigen picknicktafel. Als het warmer zou zijn dan 8 graden zouden we zo buiten kunnen zitten!
Harry gaat het verslag van de vorige dag schrijven en zijn eerste Apple filmje aan het reisverhaal toevoegen.
Na het avondeten maken we een wandeling door Veuvey-sur-Ouche. Voor Thea is dat nog niet genoeg en zij loopt door tot aan de volgende brug om dan via de andere kant weer terug te lopen naar de camper. Harry wil dat zijn teen nog niet aan doen en loopt terug naar de camper.

1. Renée:
    6 mei 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen, hopelijk wordt het weer warmer zodat jullie gezellig buiten kunnen eten! Liefs
  2. Lia:
    9 mei 2019
    Hoi Pa en Thea,
    Wat leuk om weer met jullie mee te kunnen reizen! Geniet van jullie avonturen.
    Liefs, Lia
  3. Martin:
    27 mei 2019
    jammer dat het vinden van de camping niet gelukt is. Hebben we vele mooie dagen doorgebracht. En het lijkt mij erg zwaar om te overleven in die temperaturen.