Zaterdag 8 September 2018 – Dagje Bitche.

8 september 2018 - Bitche, Frankrijk

Lieve familie en vrienden.

Harry is rond 8:00 uur wakker. Het zonnetje schijnt de camper al binnen. Thea ligt nog heerlijk te dromen. Harry begint de dag met een wandeling om de citadel. Het is prachtig om de dag zo te zien ontwaken. Sommige dalen zijn nog gevuld met nevel en er hangen nog slierten nevel om sommige heuveltoppen. Vanaf de rondweg om de citadel heb je een prachtig uitzicht over het stadje Bitche. Er zijn veel grote oude gebouwen. Kloosters, kazernes en andere overheidsgebouwen. Het moet een rijke stad geweest zijn. Wanneer Harry van zijn wandeling terug komt is Thea ondertussen ook wakker. We gaan samen ontbijten. We besluiten hier vandaag te blijven. Het belooft een prachtig warme dag te worde en dan is het jammer om in de auto te zitten.

Na het ontbijt gaan we naar de wekelijkse streekmarkt. Er worden hier groentes, fruit, wijn, bier, brood, worsten en kazen, geproduceerd in de omgeving, aangeboden. Het is er gezellig.

We lopen het stadje door naar de andere kant van de citadel. Daar zijn nog delen van de oude stadsmuur en oude poorten bewaard gebleven.

Terug bij de camper zetten we onze tafel en stoelen buiten. De zon brandt er lekker op. We genieten er volop van.

Harry gaat ’s middags even met de fiets naar de Lidl om wat boodschappen te kopen.

We zien bessen bij de camperplek groeien. Thea koopt een fles wodka en Harry plukt en snijdt bessen en zoekt kruiden om daar samen met de wodka een kruidendrank van te laten trekken. Zo vermaken we ons prima.

We hebben bij Fritz Berger een pizzasteen gekocht en die gaan we vanavond inwijden in de Cadac gasbarbecue.   Harry heeft vanmiddag een pizza gekocht. Het resultaat is lekker!

We zitten buiten totdat het donker wordt. Dan genieten we binnen verder van deze ontspannen dag. Het camperleven is echt geweldig!

Liefs,

Thea en Harry