Dinsdag 15 Oktober 2019 – Van Gibraltar naar Castell de Ferro.

15 oktober 2019 - Castell De Ferro, Spanje

Rond 8:30 worden we wakker aan de jachthaven aan de Spaanse kant van Gibralltar. Ook deze dag beginnen we met een vers gezet kopje koffie en de oergezonde smoothie van Thea.
Dan pakken we alles in en zetten de boel vast en rijden naar het noordoosten. Harry denkt dat hij vandaag het wereldrecord rotonde rijden gaat overtreffen. In de eerste kilometers hebben we er al tientallen gehad en het blijft maar doorgaan. Ook de afwisseling in maximumsnelheid is hier erg groot. Over een afstand van 200 meter heb je zo 4 verschillende maximumsnelheden. Tel daarbij op hoe slecht de Spanjaarden in kunnen voegen, dan zal het duidelijk zijn, dat het hier erg opletten is en vermoeiend rijden!
Gelukkig gaat de weg na zo’n 100 Km over in een snelweg. Dat schiet tenminste op.
We proberen een plek te vinden op een drietal camperplekken aan de Costa del Sol. Op deze camperplekken staan de campers dichter op elkaar, dan de auto’s bij Lidl op de parkeerplaats. De Costa del Sol is een paar honderd Km lang en een 20 Km breed. Er zijn nog een paar plekjes waar geen hotel staat. Daar zijn ze er een aan het bouwen nu. Dit is niet ons gebied. We rijden de Costa del Sol dan ook maar snel voorbij en vinden een leuke, door Fransen gerunde, camperplek in Castell de Ferro aan zee.
We zetten onze tafels en stoeltjes buiten en genieten van de rust hier. Even verder niets doen vandaag.