Zondag 13 Oktober 2019 – Van Ameixial naar La Palma del Condado (Spanje).

13 oktober 2019 - La Palma del Condado, Spanje

Na het ontbijt gaan we eerst de cassette legen. In de afvalwatertank zit nog bijna geen afvalwater en de schoonwatertank zit tussen de 75 en 100 procent vol. Daar hoeven we niets aan te doen.
Vandaag rijden we door de ‘Serra do Cadeirão’. Een prachtig groen gebied met heuvels en bergen. Thea navigeert er ons doorheen. De weg verandert in een graveltrack en we rijden heel rustig. Verderop verandert de weg weer in een verharde weg en na een tijdje zelfs in een hele luxe asfaltweg met strepen en vangrails.
Hier en daar zijn kleine dorpjes. We zien prachtig gelegen huizen en bouwvallen, waar we wel zouden willen wonen. We rijden enige uren door dit gebied om er een goede indruk van te krijgen.
We hebben nu een paar gebieden in Portugal gevonden waar we wel zouden willen wonen. Dat is de omgeving van Monchique en de ‘Serra do Cadeirão’.
Dan rijden we westwaarts richting Spanje. Net voor de Spaanse grens verandert de weg in een grote autobaan. Via een hele grote brug rijden we Spanje binnen. Thea zoekt ondertussen een camperplek voor de komende nacht. Ze vindt er een in La Palma del Condado. We mogen daar parkeren op een ommuurde parkeerplaats van een restaurant Taberna Chocaito.
Na aankomst lopen we nog even het prachtige stadje in. Er zijn hele mooie authentieke straten. Alle ramen hebben tralies. Een compleet andere bouw dan in Portugal.
Op het centrale plein staat een prachtige kerk. Die kunnen we ook vanbinnen bekijken. Op het plein is het heel druk. Het lijkt of alle inwoners van dit stadje naar het plein gekomen zijn en elkaar iets te vertellen hebben. De terrassen zitten bomvol.
We zwerven nog wat door het stadje en lopen terug naar de parkeerplaats van het restaurant. We schrikken want de poort zit dicht en we kunnen nier meer bij de camper komen!
Gelukkig blijken we voor een andere poort te staan in een straat verderop. We hebben dat al snel door en lopen naar de juiste poort die gelukkig wel open is. Na een drankje in de camper besluiten we om bij het restaurant wat te gaan eten. Hier spreken ze geen woord Engels en de menukaart is alleen maar Spaans. Harry herkent de langoustines (Noors kreeftje) op de kaart en Thea zoekt een aantal dingen op de iPhone op en komt uit op gefrituurde gamba’s. Het smaakt ons heerlijk. Harry ziet verschillende keren een bord met rauwe Gamba’s voorbijkomen en is benieuwd hoe die smaken en bestelt er een paar. Deze zijn ook heerlijk!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade