Woensdag 2 Mei 2018 – Carnac en La Teich

2 mei 2018 - Le Teich, Frankrijk

Lieve familie en vrienden.

We worden ‘s morgens wakker op de camperplek in Carnac. Het is marktdag hier en de plek van iedere camper wordt opgevuld door de auto’s van de winkelende bevolking. Het regent hard en dat nodigt niet uit om de markt te bezoeken. We beginnen met ons ontbijt. Dan lozen we ons afvalwater op de daarvoor bestemde plek en maken de cassette van het toilet leeg. Wanneer we al onze behoeftes in de camper doen moet dit om de andere dag gebeuren. Tenslotte doen we onze fris water tank weer vol.
We rijden naar het bezoekers centrum van het menhir veld van Carnac. Daar bekijken we foto’s en films van de menhir velden rond Carnac. Ook zien we dat er wereldwijd menhirs en megalieten te zien zijn. Van Zuid Amerika tot Japan. De moeite waard om allemaal nog eens op te zoeken en te bezoeken. Dan lopen we naar het menhir veld aan de overkant van de weg. Het veld is een paar honderd meter breed en meer dan een kilometer lang. Er staan honderden menhirs, keurig in lange rijen opgesteld. Toen Harry hier jaren geleden met de kinderen was, mocht je er gewoon tussen door lopen, ze aanraken en er op zitten. Nu staan er hekken om heen. Ja, ook hier heeft de vooruitgang toegeslagen.
We rijden door naar Le Teich, een stadje zo’n honderd kilometer ten westen van Bordeaux. Daar vinden we een leuke camperplek aan de jachthaven.
We gaan ons avondeten maken, genieten ervan en schrijven het verslag van de vorige dag.

Liefs,

Thea en Harry