Maandag 7 Oktober 2019 – Van Vila Nova de Milfontes naar Aljezur.

8 oktober 2019 - Aljezur, Portugal

En ook vandaag weer op tijd uit bed. De lucht is helderblauw en de temperatuur buiten is al hoger dan in de camper. Eerst drinken we samen koffie. Dan gaat Thea smoothies maken en Harry de reisverslagen van de afgelopen 2 dagen. Omdat we op een camping staan, gaan we ook uitgebreid douchen. We hoeven pas om 19:00 uur van de camping af, dus we hebben alle tijd.
We lopen via een andere route het dorpje in. De meeste winkels zijn gesloten tussen 14:00 uur en 15:00 uur. Daarom schuiven we aan op een terras om eerst te lunchen. Het is er druk, ook met lokale mensen. Dat betekent dat de prijzen goed zijn en de kwaliteit ook. Een broodje tonijn, een salade en een glas wijn en een flesje water voor 10 Euro. Het smaakt heerlijk!
Bij een makelaar nemen we een folder mee. Het plan is om zoveel mogelijk makelaars langs te gaan. Op hun websites kunnen we dan wel zien, wat ze te bieden hebben. Dan hebben we in ieder geval het makelaarsbedrijf gezien en weten we in ieder geval dat het een makelaar is en niet een website van iemand, die alleen maar doorschuift voor de provisie.
We bezoeken nog wat winkeltjes en lopen terug naar de camper. Alles wordt weer ingepakt en vastgezet en we rijden naar de receptie om te lozen en vers water te tappen. Ook gaan we daar de camper nog even wassen. Tijdens een regenbui is er het nodige sahara zand op de camper gekomen. Het is wel fijn om in ieder geval alle ruiten goed schoon te hebben.
We rijden het dorp uit en zien nog een paar makelaars. We stoppen en nemen er een folder van mee.
Via een rustige weg rijden we naar Odemira. Voor we de stad bereiken gaan we eerst nog even naar de Lidl om de voorraad aan te vullen. Dan rijden we de stad in en parkeren voor een postkantoor. Een vriendelijke man komt ons waarschuwen, dat dit niet mag. Ja, er stond wel een tekst onder het bordje ‘P’, maar die kunnen we niet lezen. Een einde verder vinden we een andere plek, waar we de camper even mogen parkeren.
De makelaar hier is al gesloten en daarom maken we een foto met de website van deze makelaar. We lopen nog even een rondje door deze stad om er een klein beetje een beeld van te hebben. Ook zien we dat we moeten keren op de plek waar we geparkeerd staan. Om de hoek wordt de doorgaande straat we erg smal en steil.
Dus keren we om en rijden het stadje weer uit.
Vervolgens rijden we naar Aljezur. De camperplek hier is naast een markthal, waar overdag verse groenten, vis, fruit, kaas en wijn wordt verkocht. Ook kun je hier gebruik maken van het toilet, als de markt open is.
Het is niet echt een gezellige plek, maar we kunnen er prima overnachten.