Dinsdag 8 Oktober 2019 – Van Aljezur naar Monchique.

9 oktober 2019 - Fóia, Portugal

Als we rond 8:00 uur wakker worden, is het al druk in de markthal bij de camperplek. We zetten koffie en drinken een smoothie. Nou, je kunt beter zeggen, eten een smoothie, want hij is erg goed gevuld.
Dan lopen we naar het nieuwe gedeelte van de stad om daar bij makelaars te kijken, maar vinden er geen makelaar.
We lopen terug naar de camper en rijden naar de kust. Daarbij moeten we het oude stadsgedeelte van Aljezur doorrijden en daar zien we meerdere makelaars. Er is echter geen mogelijkheid om daar onze camper te parkeren.
We rijden naar een prachtige parkeerplaats aan zee. Hoog op de rotsen gelegen met een adembenemend uitzicht over de zee. Diep onder ons spoelen geweldige golven het strand op en maken er prachtige figuren op.
We brengen enige uren op deze plek door. Op onze stoelen voor de bus. We zouden er willen overnachten, maar lezen, dat je hier door de politie in het midden van de nacht weggestuurd wordt en dat je daarvoor een bekeuring kunt krijgen. Je mag niet overnachten in een natuurpark.
We rijden terug naar Aljezur en parkeren op de camperplek, waar we de afgelopen nacht gestaan hebben. Vandaaruit lopen we naar de oude stad en bezoeken er 3 makelaars.
Via een route door een gebied, waar we wel interesse voor hebben om te gaan wonen, rijden we naar Monchique. Onderweg kijken we nog even bij een huis, waar we een paar jaar geleden met de makelaar zijn geweest. Het is ondertussen verkocht. Het gebied is erg mooi. Heuvelachtig, niet toeristisch en er zijn alleen maar kleine dorpjes. Dit is wel een aantrekkelijk gebied om te wonen. We zien vele mooie plekken.
Vanuit Monchique rijden we naar een camperplek in Alferce. Die blijkt helaas vol te staan. Dan rijden we terug naar de berg Fóia bij Monchique. Met een hoogte van 902 meter is het de hoogste berg van de Algarve. Beide camperplekken aldaar zijn leeg. Nadat wij er zijn gaan staan, komt er nog een Engels stel naast ons staan. Het is windstil en nog 20 graden buiten. Een heerlijke plek.