Woensdag 9 Mei 2018 – Van Barcelona naar Dénia.

9 mei 2018 - Dénia, Spanje

Nadat we de tanks geleegd en gevuld hebben, rijden we naar het dorpje, Santa Coloma de Cervello, om daar één van de bouwwerken van Gaudi te gaan bekijken. Een heel bijzondere kerk in een heel bijzonder dorp!

Santa Coloma de Cervello

Cripta Colònia Güell

Cripta Colònia Güell is het enige resultaat dat Antoni Gaudí heeft kunnen bereiken bij de bouw van een kerk in de door Güell bedachte arbeiderswijk Colònia Güell in het dorpje Santa Coloma de Cervelló. Hoe de voltooide kerk eruit zou gaan zien is slechts op enkele vage schetsen te zien. Duidelijke tekeningen ontbreken - zo kenmerkend voor Gaudí's manier van werken.

Ingang van de crypte

De crypte is grillig geconstrueerd en vormgegeven. Elke zuil en boog is uniek, waardoor de crypte de uitstraling van een grot heeft gekregen. De kerkelijke bestemming komt in het bouwwerk nog het meest tot uitdrukking in de op het Gotische rozet geïnspireerde glas-in-loodramen.

Thea vindt, dat je niet in Barcelona bent geweest, als je niet iets van Gaudi hebt gezien. Het is echt zeer de moeite waard en prachtig om te zien.

Dan rijden we door naar Dénia.

Onderweg sturen we een berichtje naar zoon Martin, dat we in de avond in zijn stadje aankomen.

Het is heel fijn om elkaar weer te zien. En leuk om te zien hoe Daniëlle en Martin hier wonen. Een leuke bungalow met een tuin, waar zelfs een zwembad in staat. Daniëlle en Martin hebben 2 grote honden en dan is het wel fijn om zo’n buitenruimte te hebben.

Daniëlle is vanavond stappen met vrienden. Daniëlle en Martin wonen vlak aan zee. Met ons drieën lopen we met de honden een stuk langs het strand. We genieten nog van een mooie zonsondergang, terwijl Thea met blote voeten door de zee banjert!

We zitten nog een poos samen. Dan brengt Martin ons naar een camperplek aan het strand. Daar brengen we de nacht door.

Liefs,

Thea en Harry

1. Bertie van Raaij-Selten:
    11 mei 2018
    Wat leuk dat jullie in Denia zijn. Peter en ik zijn daar nog in 2010 geweest, onze laatste vakantie samen. Wij hadden toen een huisje in Javea, iets ten zuiden van Denia. Zijn daar toen 14 dagen geweest en dus ook in Denia. Schitterende omgeving en heel mooi wandelgebied, wij zaten toen bij La Granadella, een mooi natuurpark. Fijne herinneringen. Geniet van jullie tijd daar. Is dat het meest zuidelijke waar jullie gaan ? Groet en knuffel, Bertie