Zondag 13 Mei 2018 – We zetten de terugweg in.

13 mei 2018 - Roda de Barà, Spanje

Hoi allemaal.

We staan om acht uur op en maken koffie en thee voor onderweg. Dan doen we alles in de juiste vakjes zodat we weer rammelvrij de weg op kunnen. We rijden naar Martin toe om afscheid te nemen. De teller staat op 27000. We hebben al bijna 5000 km gereden sinds de aanschaf van ons mobiel huisje op 1 Maart. En Martin is ondertussen naar het strand gereden om afscheid van ons te nemen. Gelukkig brengt Whatsapp ons weer samen.
Ik vind het moeilijk om afscheid te nemen. Het was erg fijn om elkaar weer te ontmoeten. Het was super voor mij om Martin en Daniëlle hier te ontmoeten en te zien hoe ze hier genieten van hun leven. Martin heeft broodjes voor ons gekocht. Lekker voor onze lunch later op de dag. We nemen afscheid en rijden naar het noorden langs de kust. Geen tolwegen, maar gratis wegen. Na een tiental km vinden we een plek, waar we water kunnen tappen en onze afvalwatertank en cassette van het toilet kunnen ledigen. Kost 4 euro, maar is een keurige plek. Een andere camper komt langsrijden en vraagt wat het kost. 4 Euro is voor hem te duur. Ja, dan rijdt hij in een camper van zeg maar 50.000 Euro en dan ga je zeuren over 4 Euro voor misschien wel 120 liter water. Waar hebben we het dan over?!
Thea heeft het navigatie systeem zo geprogrammeerd, dat we gemakkelijke routes krijgen. Toch moeten we nog behoorlijk door het centrum van Valencia. Gelukkig is dat geen probleem op zondagmorgen.
Thea wil nog naar Salou, want daar is ze jarenlang geweest met Dries (de vader van de kinderen) en met de kinderen. De ouders van Dries hadden daar een huisje. We rijden van Cambrils langs de kust naar Cap Salou en La Pineda. Thea herkent er niets meer en krijgt er alleen maar de kriebels van. Wat een beton is er neergezet in al die jaren. Vreselijk toeristisch! Wat een domper!
Mede dankzij de zondag schiet het erg op om noordwaarts te rijden. Zo’n 60 km onder Barcelona vinden we een prima camperplek.
’s Avonds lopen we langs het strand naar het historische centrum van dit dorpje. Echt heel bijzonder!
Een uurtje terug lopen naar de camper en nog even genieten samen.
Wat een heerlijke vakantie zo.

Liefs,

Thea en Harry