Zaterdag 12 Mei 2018 – Stranddag in Dénia.

12 mei 2018 - Dénia, Spanje

Lieve vrienden en familie.

Vandaag nemen we onze eerste vakantiedag! Op tijd gaan de stoelen naar buiten.

Harry begint met een lange wandeling over het strand. Thea slaapt uit.

Het hoogtepunt van deze dag is een bezoek aan de Aldi. We hebben o.a. lekker vers fruit en verse groenten gekocht, waar Thea een heerlijke salade van maakt en waar we samen van smullen met gebakken oud brood in de olie en Italiaanse kruiden!

In de avond maken we samen een wandeling langs het strand. We zijn op blote voeten en moeten erg nodig naar de wc en gaan een restaurant binnen via het terras. De ober kijkt naar onze strandvoeten en als we aarzelen met de bestelling, zegt hij nors, dat hij ook Engels verstaat. Hij neemt nors de bestelling op en stuurt ons naar het buitenste terras, vanwege onze strandvoeten. Harry heeft niets door, maar Thea wel en roept naar de ober: “Senòr, no “ met handgebaren en zegt tegen Harry: “Hier mag je niet naar binnen met strandvoeten om naar de wc te gaan”. We gaan naar de camper en doen schoenen aan en lopen het dorp in en gaan het eerste restaurant binnen wat we tegen komen! Thea vraagt of we wat kunnen drinken, maar dat mag niet. Op naar de volgende, in het dorp zien we een Italiaans restaurant, waar mensen op het terras zitten. Daar spurt Harry naar de wc en Thea bestelt drankjes voor ons beiden. Er is Wifi en Thea vraagt aan de ober naar het wachtwoord en stuurt haar naar een Engelse gast, die Thea daarbij helpt. Zo kan Thea nog een paar filmpjes van haar dochter Renée bekijken, die in Turkije is. Dan proberen we de kroeg terug te vinden, waar we de eerste avond met Daniëlle en Martin zijn geweest. Dat lukt helaas niet.

Bij een vuilcontainer vinden we een prachtige porseleinen lamp. Thea vindt ‘m prachtig, dus we nemen deze mee naar de camper.

Wanneer we terugkomen, ligt er een dronken man naast de camper voor pampus op zijn buik. Even later waggelt hij weg zijn schoenen achterlatend.

Een dag met weinig beleving. Maar wel op een geweldige plek. Waar kun je met je camper nog gratis direct aan zee staan?

Liefs,

Thea en Harry