Dinsdag 24 september 2019 – Van Saran naar Sabres.

24 september 2019 - Sabres, Frankrijk

Harry is al voor 8:00 uur uit bed en zet koffie. Thea sluit iets later aan. Samen drinken we koffie en een smoothie. Nou ja drinken, het is meer happen.
Het heeft een groot deel van de nacht geregend. Maar al voor we de koffie op hebben wordt het droog. Harry maakt nog even de cassette van het toilet leeg en dan kunnen we vertrekken.
Bij de plaatselijke supermarkt doen we onze dieseltank weer vol. Onze ervaring in Frankrijk is dat dit de beste plaats is om voordelig te tanken.
Onze route voor vandaag is:
Saran
Orleans
Vierzon
Chateauroux
Argenton-sur-Creuse
Angouléme
Bordeaux
Sabres
We rijden niet over tolwegen. We kunnen en willen toch niet zo hard om hier voordeel van te hebben en het tarief voor de camper ligt ver boven het tarief voor een personenauto.
Onderweg stoppen we rond 12:00 uur om een lichte lunch te nemen. Verder stoppen we ongeveer iedere 2 uur voor een sanitaire stop en om even te luchten.
’s-Morgens komt de temperatuur niet boven de 17 graden en regent het heel veel. Gedurende de middag stopt de regen en wordt het zonnig met een temperatuur van 23 graden.
Rond 18:00 uur komen we op de camperplek in Sabres aan. Het is Thea weer gelukt om een prachtige camperplek direct aan onze route te vinden!