Vrijdag 11 Mei 2018 – Dagje Valencia

11 mei 2018 - Valencia, Spanje

Hoi allemaal.

Vandaag gaan we naar Valencia. Rob (jongste zoon van Harry) en Barbara komen met de auto uit Barcelona en vliegen morgen vanuit Valencia terug naar Nederland. Of bijna Nederland. Vliegveld Weeze om precies te zijn.

Daniëlle rijdt Martin, Thea en mij naar Valencia toe in hun auto. Voor haar een beste klus met de spierpijn, die ze gisteren met de bergwandeling heeft opgelopen. Het valt niet mee om een parkeerplek in Valencia te vinden. Uiteindelijk lukt het Martin om een openbare parkeergarage te vinden.

We lopen het centrum in met ons vieren. We bezoeken een paar prachtige markthallen. In de tweede die we bezoeken worden hoofdzakelijk etenswaren verkocht. Prachtige hammen, worsten, vele soorten kaas, vis, fruiten groenten. Er is hier veel lekkers te vinden.

We nemen wat te drinken op een terras in de zon. We spreken met Rob en Barbara af dat we elkaar hier zullen treffen. Zodra ze er zijn bestellen we wat tapas en nog wat meer drankjes. Het is fijn om hier met ons zessen te zijn.

Nadat we uitgegeten en uitgedronken zijn lopen we samen de stad in. We bekijken prachtige oude gebouwen en zien een prachtige kathedraal van binnen. We zien delen van de oude stadsmuur.

Dan bezoeken we een Botanische tuin. Thea ontmoet haar vriend de Ginkgo Biloba. Een tientallen meters hogere versie van het kleine boompje, wat we zelf thuis hebben.

En ondertussen is het weer tijd voor een terrasbezoek. Rob probeert de plaatselijke Sangria. Het duurt even om die te maken, maar dan heb je ook wat.

We nemen afscheid van Barbara en Rob en zoeken onze auto weer op. Martin brengt ons vieren terug naar Dénia.

We hebben een geweldige dag gehad. Harry heeft er van genoten om met zijn zoons en schoondochters op stap te zijn geweest.

Liefs,

Thea en Harry