Woensdag 2 Oktober 2019 – Van Porto naar Peniche.

2 oktober 2019 - Peniche, Portugal

We zijn vanmorgen al voor 8:00 uur uit ons bed, omdat we in een andere tijdzone zijn, is het eigenlijk 9:00 uur voor ons gevoel.
Vandaag krijgen geen smoothie, omdat we hier geen netspanning hebben. Maar wel een paar lekkere koppen vers gezette koffie natuurlijk.
Voor we vertrekken gaan we nog even naar het toilet in de markthal, tegenover de parkeerplaats waar we staan. Omdat we hier niet kunnen lozen, proberen we zo weinig mogelijk van ons eigen toilet gebruik te maken.
Ons doel voor vandaag is de camperplek in Peniche. Tomtom verteld ons dat we er 4 uur over doen wanneer we de tolwegen willen mijden. Via de tolweg is het maar 2 uur. We besluiten om dan toch maar via de tolweg te gaan.
Het rijdt erg vlot en 2 uur later zijn we in Peniche. Een stadje op een landtong in de Atlantische oceaan.
We nemen de tijd om te lunchen. We hebben hier netstroom en daarom gaat Thea direct aan de slag om smoothies te maken. We gaan er ook gelijk één nuttigen. Dan is de mengbeker weer leeg en kan Thea er alvast één voor morgen maken.
Na deze bezigheden lopen we naar de kust. Vanaf de hoge klippen kijken we neer op een blauwe zee. Grote witte golven slaan tegen de rotsen aan. Een geweldig gezicht.
Hier en daar zitten mannen te vissen. We zien een visser een redelijke vis uit het water beuren. Het lukt dus wel om wat te vangen.
We lopen een aantal kilometer langs de kust en maken wat foto’s. Dan steken we de landtong over en lopen vanaf de kust aan de andere kant de stad binnen en gaan op zoek naar het centrum. Dit loopt niet over van de gezelligheid en de restaurantjes nodigen niet echt uit voor een bezoek.
We lopen terug naar de camper. De zon begint al achter de horizon te zakken en geeft bijzondere kleuren aan de lucht. We maken nog snel een paar foto’s, voordat we naar binnen gaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl